Sunnuntai 16.V.27.

Eilen oli taasen oikein hauskaa puistossa. Hilkka ei päässytkään puistoon kun hän lähti tänä aamuna H:kiin ja hänen täytyi sentähden mennä aikasin eilen nukkumaan. Minua harmitti ensin sillä kl. oli niin paljon että kaikki toiset tytöt olivat jo menneet puistoon ja enhän olisi yksin voinut mennä. Sattumalta nähin Muhlin ja hänen toverinsa ja olisin mennyt heidän kanssaan ellei Lehtosen pojat olisi sattuneet juuri ajaa ohitseni ja he pysäyttivät auton ja pyysivät minua siihen. Puistoon saavuttuamme piti minun mennä tyttöjen kanssa mutta he pyysivät minua ajelemaan Hattulaan, sanoin heille että en tule mutta sitten siihen tuli Laurela ja Kämäri ja Kämäri veti minut väkisin autoon ja niin lähdin heidän kanssaan. Kello 10 olimme jo taasen puistossa. Eilinen kavaljeerinikin oli siellä, miten söötti hän on. Hänen ensimmäiset sanansa olivat Söta fröken har Ni als kommit ihåg mej i dag. Jag har tänkt på Er hela dagen. Tanssin hänen kanssaan paljon muun muassa lupasin hänelle saada tulla saattamaan minua kotiin. Mutta miten kävikään. Peku oli myös siellä, olin kyllä tanssinut vain pari tanssia hänen kanssaan ihan alussa melki ja nekin perätysten. Viimeistä valssia tanssiessani Blomqvistin kanssa huomasin Pekun seisovan katsellen minua. Sitten pyysi hän Mailista tanssiin ja kun he tanssivat meidän ohi niin Majlis sanoi minulle että minun täytyy lähteä Pekun kanssa kotiin. Sanoin tietenkin että olen luvannut, mutta ei - taas toisen kerran Majlis sanoi samaa että lähtisin Pekun kanssa. En ymmärtänyt mitä tehdä. Tanssin loputtua pyysin Blomqvistia odottaa ja menin Pekun luo. Kysyin häneltä: jos hänellä on asiaa minulle. Hän vastasi: Kyllä että lähdet minun kanssani pois. En osannut muuta kuin luvata, sillä velvollisuuteni oli mennä hänen kanssaan. Sitten menin Blomqvistin luo ja sanoin - niin minun täytyi valehdella hänelle - että minun täytyy lähteä veljeni kanssa, en voinut muuta niin raskaalta kun se tuntuikin - pelkäsin että hän suuttuisi minulle ikipäiviksi ja sitä en millään tahtonut. Koko ajan kun puhuin hänen kanssaan niin Peku seisoi meidän vieressä.

Niin lähdin sitten Pekun kanssa, saavuttuamme perille hän pyysi että olisin vielä vähän aikaa ulkona hänen kanssaan. Sanoin Pekulle muun muassa että hän olisi voinut aikaisemmin sano minulle että hän tahtoo lähteä kanssani niin minun ei olisi tarvinnut valehdella. Hän vain vastasi: että enhän voinut kun en edes päässyt sinua hakemaan tanssiin. Hänkin tämä R.U.K:lainen piti sinua 5-6 tanssin ajan, se on hävitöntä että pitää daamia niin kauan toiset ei edes pääse hakemaan. Se oli ihan oikein että sai vähän nenälleen sillä he ovatkin, nuo RU.K:laiset niin olevinaan, luulevat että kaikki daamit ovat heidän" ja mitä kaikkia hän puhui. Muuten Peku oli oikein ihastuttava koko illan. Mikä ihanuus ensimmäisen kerran suutelit minua suulle, oi Peku olit tavattoman söötti pidän sinusta oikein - oikein paljon. En olisi uskonut sinun osaavan suudella niin tulisesti, mutta kuitenkin niin tehit. Suutelit minua monta monista kertaa kaulalle ensin, sitten suulle ja poskille. Olin kokonaan sinun sen illan, sillä antauduin vain sinulle kokonaan. Unhoitin kaikki muut - sinä olit vain jotain minulle. Kello oli ½ 3 kun olin sisällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti