Maanantaina yöllä kl. ½ 2.

Jag var igen med Hocku. ½ 9 tiden kommo Hilkka och jag från Kauppakoulu och när vi gingo förbi Kirkkopuisto så sågo vi att de sutto där. Vi gick nedför reskan och förbi Panu till "Backus", sedan vände vi om oss och sågo att Steni och Hocku kommo nedåt Rådhusgatan. Vi ides inte gå emot dem, utan gingo samma väg igen. De förstås vände sig om och kommo emot oss men på andra sidan av gatan. De hälsade så söt. Sedan gingo Hilka och jag åt Kino till och de kommo efter och fingo fast oss just vid "Luterilainen". Alla vi fyra togo vägen till parken, där skojade vi alltmöjligt. När jag satte mig så kom Hocken och sitta bredvid mig (vi sutto i gula paviljong) och tänkte kyssa mig men jag fick huvudet bort så att han fick bara på kinden. Engång då han stod framför mig så kysste han mej mitt på mun utan att jag kunde rå för det. Vet inte om Steni och Hilka märkte det. Snart lämnade Hocku och jag de och gingo till vårt gamla ställe. Just då vi gick över vägen som för till stan så kysste han mej och jag märkte inte att Vaaja kom åkande med velo. Han såg förstås. Hocku du är sen söt pojke det måste män säga, hans sätt att tala är så förtjusande. Dina kyssar och, hur de brände min mun. Härligt var det att ligga i din famn och få kända dina smekningar. Kl. var 12 då jag kom hem.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti