Lördag 21. V 27.

Jag var igen i går med honom. Hilkka & jag voro i stan och promenera. Vi sågo Vaaja och han kom genast med oss. Efter en stund såg jag Blomqvist komma emot oss. Han hälsade så söt. Från II aptekshörn sade jag adjö åt Hilkka och Vaaja och började ensam gå hemåt. Blomqvist lämnade genast sin kamrat och skyndade efter mig, han fick fast mej vid I apteckshörn. Han frågade om han får göra sällskap till mej. Gärna förstås! Genast frågade han igen: Har fröken alls kommit ihåg mej o. s. v. Vi togo vägen till parken som vanligt. Först sutto vi på en bänk nära gula paviljong sedan gingo vi till samma plats där vi brukat sitta. Är det inte skojigt, jag är du med honom. Han frågade om vi inte skulle kunna bliva du med varandra. Jag tänkte det är för tidigt och svarade at hör Ni vi ha först känt varandra så kort tid, det är omöjligt men när han bad så tänkte jag att det är ju detsamma och sålunda blev jag du med honom. Då han fick veta mitt namn så upprepade han det flere gånger och drog mej till sig, kysste tusen gånger och viskade Miriam Miriam jag äskar dej. Och hur många gånger jag fick höra honom säga, att han älskar mig. Medan vi ännu sutto där på bänken, så gingo Hilkka och Vaaja förbi oss. De märkte förstås oss och började "hosta" för att vi skulle se dem. Säker sågo de och när han kysste mej. Holger vad du är söt jag njuter av dina brännande heta kyssar, du kysse mig så att ingen förut har kysst, jag alldeles glömmer mig själv i din famn. På återvägen talade vi om kärleken, han påstod att han älskar mig. Så svarade jag att det är omöjligt att bli så här fort kär. Så sade han: Jag säger rakt ut att inte är jag ännu pin kär i dej, men jag är förtjust och därför älskar jag dej. Miriam min sötling du är sp söt och så kysste han mej tusen gånger igen och hela hemvägen alltid efter en stund. Då jag var hemma var kl över 12 redan. I vårt hörn då jag skulle säga godnatt till honom så kysste han mej så att jag hade svårt att andas, och jag försökte mej bort från hans händer och det lyckades även. Men han ropade mej ännu att: Miriam ännu en liten kort puss och jag gav det. Vad du är söt Holger jag måste akta mej att ajg inte blir kär i dej. Ändå tycker mycke om dej.

Även han talade om nima ögon. Han sade att Mirima dina ögon förtjusar mej, de äro alldeles för vackra. Inte för det du är ju annars också vacker, men dina ögon -----

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti